مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-17اقتصادي

خانه به دوش| واکاوی رابطه مستاجر و صاحب خانه در 4 کشور اروپایی


بسیاری از کشورهای دنیا در زمینه تنظیم حقوق مستاجر و صاحب خانه قوانین جامعی دارند که خلا چنین قوانینی در ایران به نابه سامانی بازار اجاره بها دامن زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار اجاره و واکاوی حقوقی موجران و مستاجران از مهمترین موارد اقتصاد کشور است که در فصل گرم سال به سطح اول اخبار می رسد.

با توجه غیرحرفه ای بودن بسیاری از بنگاه های مشاور املاک در ایران، مسئله واکاوی حقوقی موجر و مستاجر چندان مورد توجه قرار نگرفته و در کشور این مسئله به توافقات طرفین بستگی دارد اما در کشورهای دیگر جهان، حقوق یاد شده در بسترهای دقیق با ضمانت اجرایی دقیق تر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بر این اساس، حقوق موجر و مستاجر از جمله موضوعاتی است که در بازار اجاره و مدیریت آن بسیار توجه سیاستگذاران و برنامه ریزان است و نگاهی به تجربه کشورهای مختلف جهان می­ تواند در این زمینه مفید باشد.

*مستاجران در آلمان حق تمدید قرارداد اجاره دارند بر اساس گزارش اندیشکده بروگل، در دیوان قضایی کشور آلمان مستاجران از حقوق قابل توجهی از جمله، دریافت مبلغ رهن هنگام تخلیه به علاوه سود آن متناسب با نرخ تورم، حق تمدید خانه به شرط انجام تعهدات قبلی و آینده، حق تصرف مستأجر و جلوگیری از ورود بدون اجازه مالک به آپارتمان مگر در موارد اضطرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه به دوش| واکاوی رابطه مستاجر و صاحب خانه در 4 کشور اروپایی

خانه به دوش| واکاوی رابطه مستاجر و صاحب خانه در 4 کشور اروپایی